40- talistgubbar

Nej man ska inte generalisera. Men på jobbet upplever jag att de mest krävande av mina kunder är de födda på 40- talet. De har en air av att ”Självklart ska jag få precis som jag vill”. Än mer männen. De pratar mycket och lyssnar dåligt och om de råkar vilja något som inte är möjligt för att skattebetalarnas pengar helt enkelt inte är till för det- ja då tjatar de hål i huvudet på en tills de tror att man ska kapitulera och kringgå regelverket för deras skull.

Men det gör så klart inte jag, utan tålmodigt förklarar jag hur det ligger till för femtielfte gången. Ibland undrar jag om de helt enkelt inte är smarta nog att förstå vad jag säger. Eller bortskämda, eller både och. Fatal kombo säger jag.

Åh så trött jag blir! Jobba med samhällsservice naggar stundtals min människokärlek i kanten- och mitt tålamod!

Kommentera

