En tur på stan

Det verkar som att det alltid finns någon (mans-) person som ser det som sin uppgift att upplysa mig om hur de uppfattar min fysiska uppenbarelse. Som idag. Två unga killar går förbi mig (eller jag går förbi dem) varpå den ene säger till den andre: ”Seriöst snygga bröst!” Och jag ba: hörde jag rätt? Eller hallucinerar jag? (Är rejält förkyld/allergisk och kanske blir jag knasig i bollen av medicinerna månne?!)

Men om jag utgår ifrån att jag hörde rätt så kan det ju fortfarande vara så att det var någon annans bröst han anmärkte på. Fast jag såg just då inte så många andra just där med bröst. Så jag får väl anta att han menade mina. Jag trodde (naivt) att sådant här upphört, en har ju ändå passerat en bra bit över 30 och borde vara en tant som får vara ifred. Men icke. När solen skiner är det tydligen fritt fram.

Därefter gick jag och köpte en ansiktscreme. Varpå expediten vill erbjuda gratisprov på handcreme. Jag tackar ja (gratis är gott) och hon säger att mina händer ”ser väldigt fina ut.” Jag säger ”Tack”. Det gjorde mig inte det minsta upprörd att hon sa så.

Av detta kan vi dra följande slutsatser: 1. att mina bröst är mer laddade för mig än mina händer och 2. men att båda tydligen kan ge upphov till kommentarer från andra så 3. jag antar att jag får jobba på min inställning lite här så att några unga killars kommentar inte gör mig så sur för 4. jag är uppenbarligen lite rabiat som bryr mig så mycket om saken eller 5. kanske borde jag snäst av expediten på body shop och sagt att hon ta mig tusan inte ska objektifiera mig genom att kommentera mina händer eller 6. gått efter killarna och tagit dem i örat och sagt att jag beklagar att de inte fått en bättre uppfostran av sina föräldrar.

I fortsättningen när jag går på stan ska jag ha öronproppar eller musik i öronen. Alltid. För man får f-n aldrig vara ifred. Hoppas solen lyser på er idag!

Kommentera

