Husgudinnor: Tori Amos

toriifotöljenTori Amos. Min husgudinna sedan jag var 16 år. Boys for Pele hennes (enligt mig) absolut bästa platta. OCH hon är ett av mina första möten med en kvinna som både var traditionellt feminin samtidigt som hon hade massor av fuck you attityd OCH vågade ta upp svåra ämnen som rör kvinnors verklighet: ätstörningar, de patriarkala aspekterna av religion, våldtäkt; låten ”Me and a gun”- episk! Hon har gjort oerhört mycket för personer som utsatts för sexuella övergrepp via sin ideella förening RAINN. Hon har inspirerat mig enormt mycket med sitt konstnärskap och som kvinna. Jag ❤ henne. Sitter och lyssnar på Boys for Pele och ville bara säga det.

Bild lånad från: bom-today.com

Kommentera

