Männen de har ju lumpen!

Orkar inte blogga. PMS. Och det är tamigfan ingen lek. Ytterligare en sak som är jävligt orättvis med att vara kvinna. Jag menar- vad har männen som rimligen går att jämföra?

När jag växte upp fick man höra ibland att ”Ja det är synd om kvinnor, de får mens och det gör ont att föda barn- men männen de har ju lumpen!” Och jag bara- vad fan?! Såvida lumpen inte innebär blodbad och smärtor och ett humör svart som satan med en motsvarighet till en vuxen kvinnas sammanlagda menstruationer inklusive PMS, dvs i stort sett halva månaden varje år fram till klimateriet- under en sisådär 30 år give or take, så vill jag inte höra. No save it for the whimps.

* Jag tycker om att svära i det här skedet.

2 thoughts on “Männen de har ju lumpen!

  1. Jag och pappa hade samma diskussion, och jag tog fram miniräknaren. Lumpen VAR 1 år, den finns ju inte ens längre. Genomsnittskvinnan har mens i totalt 9,2 år. Sammanhängande.

Kommentera

