Jag har semester…

men inte från att vara arg, amazonlik och feministisk så klart! Men det kanske blir lite glesare mellan inläggen de kommande veckorna bara. Kan ju säga att jag var på stan idag och fick köa till damtoaletten igen. En bra stund. Jag hoppar upp och ned inombords och blir hur förbannad som helst på att toalettköa. Jag ska ju bara kissa liksom, hur lång tid kan det ta för alla andra?! Lång tid. Men kanske har demer feminina attribut att upprätthålla än mig? Jag har svårt att hitta saker att fylla tiden med i ett badrum.

Ja och så ska jag och mannen åka iväg en sväng. Men där kommer säkert inspirationen inte tryta, patriarkatet är ju som bekant ett världsherravälde. Vi ska titta på en massa spännande byggnader och monument, cykla, vandra, bada, äta- njuta av livet kort sagt. Hoppas att ni gör det med- det ena behöver inte utesluta det andra och kampen är lika god även att man glassar lite ibland 😉

Kommentera

