Jag ville bara kolla

Igår morse på jobbet händer följande: en äldre (60 år så äldre än undertecknad) kvinnlig hälsar glatt varpå hon sedan ställer sig bakom mig och tittar på något.

-Vad tittar du på? frågar jag perplex.

-Jag kollar bara hur du bär barnet.

Jag är för fin i kanten för att påpeka det oförskämda i att spana in mig bakifrån (ser min rumpa stor ut i den här tunikan??) och säger bara:

-Jaha. Är det för att se vilket kön det är eller? (Försöker att inte undslippa högt uttråkat stön.)

-Ja precis. Jag tror det är en kille! (Mycket nöjt tonfall) Men du visste inte vad det var för sort va?

-Nej just det. (SUCKPUSTSTÖN!!!) Men den som lever får ju se.

Jag kanske skulle skicka ut ett mail till samtliga kollegor där de kan ha lite vadslagning om vad för ”sort” jag har i magen, eftersom alla verkar så intresserade av det. Som det ser ut nu har jag god lust att hemlighålla könet för dem helt och hållet. Bara berätta att jag fick ett barn. Ha ha ha, hade varit såååå gött.

 

Kommentera

