Veckans preggolista

Veckans preggo pluslista:

-Fikan med mammagruppen: att få dela anekdoter om hur psyco omgivningen kan bli bara för att en för det mänskliga släktet vidare. Inte precis unikt i  världshistorien va?

-Bästa jobbarkompisarna som har tålamod med mig som för närvarande äger en fraktion av den hjärna jag vanligtvis har (eller smickrar jag mig själv nu?) samt är superbäst och gör jobbet värt att gå dit alls. (Mitt kneg är som ni säkert vet inte så utvecklande/tillfredsställande/stimulerande. Konstigt nog har inte hjärnminskningen gjort att jag finner jobbet mer av något ovanstående så att vara blåst verkar inte vara tricket?)

– Flickan som lät mig gå före i toalettkön (min blåsa VÄRKTE!) Barn och tonåringar är bara BÄST när det kommer till att vara ute bland folk med magen. Alla andra bara ”skyll dig själv tjockis jag tänker fan inte låta dig sitta ned på vagnen/gå före i kön/ge dig den plats du behöver för att ta dig förbi mig.”

Veckans preggo minus:

En och samma kvinna på jobbet utförde följande handlingar:

– Jag står och balanserar på en fot vid mitt skåp för att byta skor för att gå hem. Intet ont anande kan jag tillägga. Hör från sidan: ”Åh men inte visste jag att DU hade en bäbis i magen!” Kommer fram snabb som ett vessla och klappar mig om magen med ett stadigt tvåhandsgrepp. Jag försöker backa men det är svårt eftersom jag 1. står på ett ben och 2. man får backa så långt för närvarande för att undkomma ovälkommen kroppskontakt då jag har utstickande last framtill så att säga. Säger istället sarkastiskt för att ha något att komma med: ”Verkligen roligt att du kunnat missa det!” (Ha ha the joke is on you biach, typ.)

– Är påväg till lunchrummet och upptäcker för sent att samma kvinna går bakom mig och en jobbarkompis: ”Vet du vad jag tror? Jag tror att du ska få en flicka!” Jag sneglar på min kompis som ser medkännande på mig och säger: ”Jaha vad intressant (NOT NOT NOT!!!!! Intresseklubben antecknar ihjäl sig), hur tänker du då?” (Vad får du för bilder??) Varpå hon tar ett återigen stadigt tag om mina höfter bakifrån: ”För att när man ska få en pojke så brukar magen vara ännu högre och du är ju liksom bred på sidorna också!” Säger människan med ett mycket nöjt ansiktsuttryck som också signalerar: förstår du nu hur smart jag är?! Jag skrattar (åt henne fast hon tror säkert att jag är trevlig/skrattar med) och säger: ”Ja men det låter ju väldigt vetenskapligt.”

– När min ena chef lät mig förstå att jag får gå hem när jag vill för att föda barn i den mån de kan täcka upp för mig. Jag bara: ”Jaha så det du säger är att jag kanske måste jobba fram till BF?” (Omskrivning för: ”Är du dum i hela huvudet?”) Hen: ”Jag kan inget lova.” Eh, som om jag kommer be om lov att få gå hem för att föda mitt barn. Jävla människa. Tur att min andra chef fattar att bete sig normalt.

It´s all in a weeks work for the kommunalarbetare kvinnan.

Kommentera

