Kvinnor mot feminismen?!

Trodde det var ett skämt först men det är det inte. Så satt jag på min kammare och blev arg men mest störd av hur mycket dumt folk det finns i världen som egentligen varken förtjänar yttrandefrihet eller rösträtt (alltså det där menar jag ju typ inte för så får man ju inte säga eller tycka etc men ändå). Och jag försökte med min för tillfället något oskarpa ammings-/klämderättnyligenutenbäbishjärna tänkte ut en massa genomtänkta och smarta och pålästa argument framförallt för varför kvinnor VISST behöver feminismen (i synnerhet kanske dessa kvinnor) och bla bla bla yadda yadda ya smart påläst skarpt socologiexamen (studieskulder!! måste få upp PPA*!) osv.

Jag hann formulera detta:  Feminismen är en social rörelse som verkar för jämlikhet mellan könen. Jämlikhet i sin tur handlar om alla människors lika värde, oavsett kön, etnicitet, sexualitet, klasstillhörighet etc etc. Detta handlar alltså om mänskliga rättigheter. Följaktligen: kvinnorna med lapparna på magen där de förklarar varför de inte behöver feminismen säger sig alltså inte behöva mänskliga rättigheter. Och det är ju bara fullständigt jäkla skitdumt. (Välformulerat! Där gnistrade jag allt till!)

Sedan hamnade jag här och då insåg jag att det är ju SÅ man ska bemöta dem. Med humor! Med katter! Med att mellan raderna säga att det ni säger är så löjligt så att det inte ens förtjänar seriösa argument. (Samma gäller för övrigt för SD och alla som röstar på dem.) Skönt! Då slipper jag och kan lämna över till de som gjorde det bättre än jag. För den här gången i alla fall. * PPA= Pris Per Användning. I det här fallet pris per användning av sociologiexamen. Bild lånad från confusedcatsagainstfeminism.tumblr.com cats

Kommentera

